lördag 14 juni 2014

Midsommarkofta


Så var den då äntligen färdig, invigd och flitigt använd, åtminstone de tre dagar den har varit klar. Jag trivs jättebra i den och är så otroligt stolt över mina framsteg i att färdigställa och avsluta min projekt.


Modellen heter Midsommarkofta och kommer från boken Älskade kofta


Koftan är stickad i Mandarin Naturell från Sandnes garn. Det är 100% bomull och garnet är enligt mig mycket prisvärt. Fem nystan gick det åt till denna och ett nystan kostar tjugofem kronor, hundratjugofem spänn för en kofta är väldigt överkomligt.
  

Jag är ganska övertygad om att det kommer att fler koftor i den här modellen, mönstret var busenkelt och väldigt roligt att sticka. Framförallt gillar jag att det blir väldigt kvinnligt vid höfter och midja, allt det tack vare "tårtbitarna" nere vid koftans kant.


Här funderar jag nog över vilka stickor jag använde, 4 eller 4,5? Tänk om jag kunde lära mig att göra små noteringar längs vägen.....
Sarah.

2 kommentarer:

  1. Härligt att bli färdigt med en fin kofta! Snygg klänning till har du också.

    SvaraRadera
  2. Så himla fin din kofta är!! Men nu blev jag sugen på att sticka den också och jag har ju redan ungefär ett dussin koftor till jag vill göra :). Suck hur ska man hinna sticka allt man vill?

    SvaraRadera