onsdag 13 februari 2013

Iblandboende och sockor.

Jag har gått och blivit med "iblandboende" och det är rätt så trevligt faktiskt. Det finns många saker som är bra med ett sådant boende och en sak som är riktigt riktigt bra, det är att han som har det som alltidboende både uppskattar OCH uppmuntrar stickning. 
Vilken toppengrej alltså! 
Så nu finns det två olika sorters stickningar i mitt liv. En som det stickas på hemma hos mig, det
 är den typen av stickning som kräver mönster, måttband och markörer mm.
Och en som som det stickas på i det så kallade iblandboendet. Det har hittills bara varit sockor på stickorna, lite mer social stickning alltså, ett mönster som sitter och ingen extra utrustning.

Som så många gånger förr, Ulrikas Solskenssockor

Förstärkt häl, naturligtvis.

Tån är ihopsydd med Kitcheners stitch


Bägge paren är stickade i Regias sockgarn, garn som jag köpte på en av höstresorna till Tyskland.
Just detta garnet var ganska prisvärt, så det kan vara värt att kolla lite när man är ute far.

Sarah.











1 kommentar:

  1. Grattis till iblandboendet! Jag förstår att det är ganska trevligt.

    SvaraRadera