söndag 20 april 2014

Rosa kofta - check!

Ett tag har den varit färdig, den rosa koftan som knappen valde, den har till och med använts flitigt. Koftan är stickad i Mini Duett från Sandnes, ett trevligt garn i bomull och merino, även mönstret kommer därifrån.


Jag vet egentligen inte om jag hade valt den här koftan i första hand om det inte hade varit för att jag skulle sticka upp nåt till butiken. Men det föll ju väl ut, trots allt. Dessutom är det flera stycken kunder som har valt att sticka den efter att de har fått se och prova den live.
Jag gillar ju sk enkel stickning, så den här var ju helt perfekt, busenkelt mönster men ändå lite variation, resår, slät och rätstickning. Plättlätt.


Jag är ju ingen van koftstickerska, så med facit i hand finns det saker som borde ha ändrats på, men jag är nöjd trots allt och tänker att man lär sig längs vägen.


Skönt att ha avslutat den, det betydde ju att jag kunde dra igång lite annat.... För tillfället pågår stickning av Bondekoftan och Poetkoftan, från boken Älskade kofta. Och lite annat därtill......



Fortsatt glad påsk!
Sarah.

9 kommentarer:

  1. Ser ut att vara både skön och praktisk. Finfin!

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara en sån där bra kofta som passar till det mesta.

    SvaraRadera
  3. Superfin! En sån kan jag också tänka mig.
    Glad påsk

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara ett härligt plagg som dessutom klär dig....för det är väl du på bilderna?!😊

    SvaraRadera
  5. Jättefin modell och härlig färg. Jösses vad du är flitig. Här blir inget gjort. Ha det bäst vännen.

    SvaraRadera
  6. Men... Men... Har du avslutat ett projekt till?! Hur mår du egentligen Sarah? ;)

    (Vem fäste trådarna?)

    SvaraRadera
  7. Snygg!! Jag gillar ju koftor med korta ärmar, eftersom jag är så varm av mig men ändå tycker att det är mysigt med stickat.

    Och du, slå i elementen?? Gör folk alltså så fortfarande för att få grannar att bli tystare? Och hörs sådant verkligen genom partyljuden.? Undras vad man kan ha för sätt att få grannar att tystna när de är högljudda ute på balkongen - kan man slå i stuprören tro...

    SvaraRadera