tisdag 19 juni 2012

Solskenssockor

Mina Solskenssockor är nu färdiga, blockade och invigda.
En alldeles underbar stickning enligt mig. Mönstret är så pass lätt att det sitter av sig självt och det är bara att mata på. Jag har kommit underfund med att den sortens stickningar passar mig bäst.

Garnet vann jag på kursen på Omberg och det är Schoppel-wolle Admiral, det var en ny bekantskap för min del och garnet föll mig mycket väl i smaken.
Jag stickade på stickor 2,5 och i och med att mönstret var tacksamt så gick det med en rasande fart.

Tån sydde jag ihop med Kitchener stitch, men jag saknar fortfarande fingertoppskänslan för att det ska bli lika fint som på beskrivningen. Men jag jobbar vidare på det, så snart ska jag väl kunna visa och ändå göra tekniken rättvisa.
Jag har redan lagt upp till ett par till som Mamman ska få. De här packar jag nog ner i packningen till Midsommar. Man har ju varit med förut.....

Ha en riktigt bra tisdag, det är ni värda!
Sarah

Tillägg: Det har tydligen hänt nåt med textinställningen, jag har kollat på "Utforma" och den lilla bilden som syns där är rätt och likaså om jag går in malldesignern, där verkar det stämma också.
Är det någon som kan hjälpa mig med nåt tips? 

9 kommentarer:

  1. Så snygga dom blev!
    Trevlig midsommar :o)

    SvaraRadera
  2. Något har hänt med din text. I min dator blir den väldigt kursiv och så liten så den går inte att läsa.

    SvaraRadera
  3. Dom blev jättefina, gillar också mönster som är bara att mata på!

    SvaraRadera
  4. Jätte fina!!!! Du kommer att behöva dem i midsommar!!!! Tycker texten ser ut som vanligt....

    SvaraRadera
  5. Hmmm vad har hänt med din text? Jag kan inte läsa:((

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka fina sommar sockar!! =)

    SvaraRadera
  7. Så fina sockar! Verkar vara ett roligt mönster att sticka. Och ja - nu ser texten normal ut.

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du gillar mitt mönster! :-)

    SvaraRadera
  9. Så fina och till min stora glädje är nog detta något för mig - tack för tipset!

    SvaraRadera