lördag 4 augusti 2012

Mer Solskenssockar åt folket.

Ja, det är ju inget nytt att jag inte är så värst mycket för förändringar och det innebär att när jag hittar nåt som jag gillar så är det lätt att jag fastnar.
Så även med Ulrikas sockor "Solskenssockor".
Det här paret gick till Mamman som blev väldigt nöjd. Jag däremot, insåg för sent att svart inte gör mönstret någon rättvisa.
Hur eller hur så är det ett roligt mönster att sticka.
Förstärkt häl.

Jag är för tillfället på semester så bloggandet är väldigt sporadiskt. För er som eventuellt undrar vart Linda/medbloggerskan har tagit vägen så kan jag tala om att hon lever och har hälsan. Jag har nyligen varit och semestrat lite tillsammans med henne. Men jag funderar på att börja kalla henne för sidekick i stället......

Trevlig kväll,
Sarah

4 kommentarer:

  1. Vackra strumpor och mönstret framgår säkert bättre i verkligheten än på bild! Men att du orkade sticka i svart, jag är för gammal och skumögd för det... :-)

    SvaraRadera
  2. Sockrna blev fina men kan tänk mig att de varit lite kämpiga att sticka i svart, det brukar inte vara nån höjdare, br jobbt!

    SvaraRadera
  3. VA fin filten kommer att bli!!!!! Min har fått vila den senaste veckan för garnet tog slut (eller om de var nått annat). Sockarna är åxå fina. Tog mig förbi hälarna på mina clownsockar på vägen hem idag.... Justde.... Verkligheten är tillbaka.....

    SvaraRadera
  4. Superfina sockor! Och jag håller med föregående talare, filten kommer bli kanon!

    SvaraRadera