söndag 25 augusti 2013

Vi stickar - alltså finns vi!


Jodå, vi stickar, om än lite på halvfart för tillfället, sommaren och utomhuslivet bidrar lite till detta.
Jag har dessutom haft ett par rejäla bakslag när det gäller resultatet av min stickning. Med andra ord, kraftigt missnöjd med slutresultatet.

Men som alltid är jag ju SÅ nöjd med Stickameras Solskenssockor. Här finns mönstret, som är gratis. 

Så de här två paren blev Gåbortspresent på midsommarafton.


Ett par petrolfärgade som är stickade i Cash sock från Gepard, garnet hade lite cashmere i, så det var en trevlig stickning. Istället för att fästa uppläggningstråden så flätade jag en fläta bakpå.


Det andra paret stickades i ett grått sockgarn som jag hade fått i ett byte, men slarvat bort banderollen. Även det petrolfärgade garnet var ett bytesgarn.


Som vanligt nuförtiden så stickar jag med förstärkt häl och syr ihop tån med kitchener
 stitch.

Ja, och förresten. 
Grattis Linda på födelsedagen!
Sarah


3 kommentarer:

  1. Fina sockor, bästa gåbortspresenten!
    Trist när det man gjort inte blir som man tänktr, ibland blir det bättre när drömmarna bleknat, ibland är det bara att repa upp...eller ge bort! :-)
    Grattis till Linda!

    SvaraRadera
  2. Tack för gratulationerna! Jag stickar en del, ska bara få tummen ur och fotografera och sedan få in bilderna i datorn... Ibland är det svårt nog:)

    SvaraRadera