fredag 29 juni 2012

Sockglädje!

Jag tycker om att sticka och ge bort saker när att man vet att mottagaren faktiskt vill ha. När det är så att nån har bett om att få något, ja då är det extra kul.
Blir mottagaren lika glad som M blev och fotade sig själv i någon form av halvkullerbytta, då vet man att man är hemma med halmen.
Det är de vinstickade sockorna som efter lite fix och trix äntligen blev färdiga. Som vanligt var det ju ingen annan än jag som såg "missarna".
Hos Dödergök har jag hittat idén till sockorna i avbruten mosstickning.
 
Eftersom jag inte var helt nöjd med resultatet så blir det inte så mycket närbilder, men däremot börjar jag få lite häng på kitcheners stitch så på bilden nedanför kan man ana det resultatet.

Jag önskar er alla en trevlig fredagskväll,
Sarah.

9 kommentarer:

  1. M kan vara riktigt glad, snygga sockor o varma fötter! Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bosse för dina alltid så snälla kommentarer.

      Radera
  2. Finafina sockor!
    Jag får aldrig kläm på kitcheners stitch, måste sitta med instruktionsvideon på och mumla magiskt... Du ser ut att fått till det perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen mig. Jag använder ännu så länge en bildserie från Stickamera som hjälp.

      Radera
  3. Ååh vilka fina sockor! I morse tittade jag i en sockbok och funderade på om jag skulle sticka till alla barnen och ge dem i julklapp. Sen insåg jag hur fruktansvärt många sockor det skulle bli och började med något annat istället. Kanske ändrar jag mig och stickar, åtminstone till några av dem. =D

    SvaraRadera
  4. Så fina! Det är verkligen ett ypperligt mönster för att göra av med hysteriska garnslattar. Jag har gjort 3 sådana. Fråga mig inte var nr 4 är...

    Kram och tack för kommentaren :)

    SvaraRadera
  5. Supertjusigt, och härliga färger! :D

    SvaraRadera