måndag 13 maj 2013

Siris filt

Ja, lilla Siri som skulle få den här filten, hon tar sig nog fram gåendes vid det här laget. Så vi får väl se om den ens hamnar hos henne, det känns lite klent nu såhär långt efter att jag hade lovat filten i Välkommentillvärldenpresent. 
(Ännu en gång inser jag att göra något mot deadline inte är min grej.)


Hur eller hur, ska försöka blocka den lite och snygga till formen, men i övrigt är jag faktiskt väldigt nöjd med den och att den till sist blev klar.


Så lite nördfakta: 
Storlek: 7x10 rutor (ca 95x60 cm)
Garn: Fuga, 50/50 ull och akryl (inget garn som jag är särskilt förtjust i, men det togs från garnlagret och minskade ner stashen betydligt)
Virknål: 3,5
Kanten: Ett varv fasta maskor och ett varv med stolpar.

I och med detta avslut får jag enligt mig själv starta något nytt.
Trevlig dag,
Sarah.

7 kommentarer:

  1. Klart hon ska ha en så fin filt!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger! Hon (läs mamman) blir säkert glad ändå.
    Jag avskyr att sticka/virka på beställning. Det går lite, men bara yttepytte, lättare att sy. ;)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Den är ju jättefin!
    Ganska säker på att även ett större barn kan ha stor glädje av en sådan fin present!

    SvaraRadera
  4. He he, såna där filtar har en tendens att ta lite längre tid att göra än vad man först tror. Min köksoffefilt låg i ett år. Man blir ju så attans trött på rutor efter ett tag. Bara att vänta tills andan faller på igen. Är riktigt sugen på en större virkad filt i glada färger... Kommer säkert ta två-tre år att göra, men ändå...

    SvaraRadera
  5. Vad fin den blev! Härliga färger!

    SvaraRadera