lördag 21 december 2013

Ingen helgdagsrock till Far.....



.....men väl ett par strumpor i Fars dagspresent. Nu blev de ju något litet försenade, men dock. Det stora med dessa är att de är stickade i garn ur stashen. Och är det något som min far blir glad över när det gäller dessa sockor så är det att garnlagret har minskat.


Jag valde att göra tubsocksvarianten utan häl, för jag har fått lite inside av Mamman att det nog skulle behövas ett sådant par.


Garnet som användes är Raggi och färgen är i verkligheten engelskkonfektfärgad, när det  mönstrade garnet var slut så fick tårna bli svarta och enfärgade.
Trevlig helg,
Sarah.

2 kommentarer:

  1. Så fina! Jag tror säkert att papsen har mer nytta av ett par sockar än av helgdagsrocken. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Passar ju finfint med lakritsfärgade tår! Tubsockor är bra för en del personer (jag känner några sådana!) som inte kan bry sig om att se efter var hälen är utan bara drar på. Dessutom slits de jämnare så de är bättre ur den synpunkten med.
    Jag önskar dig en riktigt skön jul!

    SvaraRadera