tisdag 20 december 2011

Tåuppsockar

Efter att gått lös på allt strumpgarn i Tyskland (jodå, jag beställde mer strumpgarn av våra tyska vänner nu när de kommer hit i jul, för säkerhets skull, vill ju inte hamna i garnnöd...) bestämde jag mig för att börja sticka strumpor från tån och uppåt. Kul med lite omväxling och en utmaning!

Sagt och gjort, Sarah skickade över en länk på en tutorial från
 Tootitosh med tydliga instruktioner. Försökte att hänga med i tempot, insåg att jag nog behöver läsa instruktion oxå, så ut bland alla bloggar och kolla! Här hittade jag tydliga bilder och instruktioner.


Efter ett tag fattade jag hur själva uppläggningen skulle gå till, sen var första varvet lite trixigt. Sen flöt det på bra, ända fram till hälen... Ena sidan blev bra, den andra blev inte rätt! Bara att dra upp, och där är jag nu. Förhoppningsvis blir det lite tid över i julstöket så jag kan sätta mig och få till hälen, just den biten är ju ingen sällskapsstickning (inte för mig ialla fall).

Ha det så bra i julstöket, och kom ihåg att inte stressa alltför mycket!
 Linda

Nu funkar länken.

2 kommentarer:

  1. Tåuppisar är inte så dumma... JAg stickar 2 åt gången så kan jag utnyttja hela garnnystat *ler*
    Länken fungerade inte tyvärr....

    SvaraRadera
  2. Äntligen!!!! De var ju den där länken jag letade efter när jag beskrev hur man gör sockar från tårnaochupp!!!! TACK!!!!

    SvaraRadera