tisdag 1 november 2011

Liten ansträngning - Stor nytta




I eftermiddag ska jag iväg och lämna blod och tänkte därför bara slå ett litet slag för blodgivning. Jag skulle kunna skriva väldigt mycket om hur stor nytta det gör och hur viktigt det är.
Men, för att jag inte ska skriva några eventuella faktafel så kan man läsa här i stället.

Men som sagt uppoffringen är inte stor, det går relativt fort, 30-60 min beroende på hur lång tid man behöver "ta igen" sig efteråt. En del märker inte av tappningen alls och andra kan behöva ta igen sig lite längre, men det bjuds på fika efter så det gör ju inte så mycket.
Sköterskorna som arbetar med detta är otroligt duktiga när det kommer till nålsticket, (jag vet för jag tillhör de som är spruträdda) så det är inget att oroa sig för.
Det delas ut poäng som man samlar ihop för att sedan byta in till en symbolisk gåva och visst är det trevligt men den stora behållningen är faktiskt att göra något för någon annan.
Trevlig tisdag
Sarah
(som vilar väldigt mycket efter tappning....)

3 kommentarer:

  1. Bosse säger, bra där!!!!

    SvaraRadera
  2. Var blodgivare och plasmagivare när jag jobbade på lassa och pluggade..... Sen kom jag av mig...

    SvaraRadera
  3. Har lämnat blod 26 gånger och fått en "guld"hjärtepin att sätta på jackan. Nu får man lämna blod så länge man är frisk så jag tänker fortsätta.

    SvaraRadera