måndag 24 oktober 2011

Historiens vingslag - eller inte?!

Ja, allt som har med stickning och virkning är inte alltid jättekul enligt mig. T ex nysta upp garn.
Jag har ju ganska nyligen blivit med garnvinda och bara det har ju underlättat brutalt mycket. Men därmed inte sagt att det är roligt på något vis. Nej, jag tycker att det är riktigt trist!
Men så häromdagen var jag så illa tvungen, så upp med garnvindan och börja nysta....

Det var en hel del som skulle nystas så jag drog fram gungstolen och satte mig och tyckte nog till slut att det var rätt så ok trots allt.
Så jag gungade på och började fundera lite på att det var ju faktiskt såhär det var förr. (Håll i er nu och hör/känn historiens vingslag) Gungstolen har tillhört mammas farföräldrar och filten har pappas moster virkat av garn som farmor har växtfärgat.

Ska jag sen vara lite sanningsenlig med er så lyssnade jag på ljudbok, tv:n stod på bredvid mig och jag hade datorn på armlängs avstånd. Så mycket var jag för historiens vingslag!
Ha en trevlig kväll
Sarah
(som har slutat romantisera om "såhärvardetförr" och insett att "nu" är bra)



4 kommentarer:

  1. Jo det susade för fullt här av historiens vingslag! :) Köpte en garnvinda på loppis men den går så trögt så det blir den stora som faktiskt är antik som jag hittade i en bod här som jag får konka upp och ner. Kr också med dator, talbok, tv mm!
    Miastickar

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker filt. Låter mysigt att sitta i stolen och gunga och nysta garn - trots dator och TV och ljudbok.

    SvaraRadera
  3. Gungstolen med den vackra filten i ser jättemysig ut. Och en ljudbok på det så kan det inte varit så tråkigt att nysta garn. Mönstret till sjalen på bloggen min har jag fått av en vän. Är du intresserad så kan jag ta en kopia och skicka till dej. Hör gärna av dej igen i så fall. /Malin

    SvaraRadera
  4. Lät ju rätt mysigt (trots ljudbok (som man kan likna med att någon berättar, vilket man gjorde förr före TVn) , TV och dator).

    SvaraRadera