fredag 2 september 2011

Kofta


Jag har börjat sticka lite försiktigt igen, är livrädd att armen ska paja! Eftersom just försiktigt inte är ett ledord när det gäller mig så måste jag verkligen anstränga mig för att vara just det! 

Dottern fick syn på denna beskrivning av höstkofta o sa å det bestämdaste: Mamma, en sån kofta vill jag ha! Eftersom det suger i sticktarmen så var jag inte särskilt svårövertalad!
 Blev faktiskt lite förvånad över färgvalet, efterson hon är en rosa liten dam. Men vi kan alla ändra oss, eller hur Sarah! Flätorna är väldigt enkla att sticka, ingen hjälpsticka behövs.

Det bästa av allt är att den går snabbt att sticka! Otippat att jag skulle tycka det var bra...

Jag rotade även fram en sjal som jag snodde ihop under sommaren, nu ska det virkas på en kant. Bara ett litet problem, garnet är försvunnet!!!  Fortsättning följer...

Ha en bra dag! Linda

1 kommentar: