fredag 2 september 2011

Grillat The american way

American Barbecue!
Det är lite annat sätt att grilla på än vad jag är van vid!
Jag hde förmånen att få en helkväll med grillat från Grillhouse (kolla in deras hemsida http://www.grillhouse.se/). Helkväll för mig, för grillmästaren var det heldag och helkväll....
 På grillen låg det revben som rubbats med en god kryddblandning och sedan sprayades med äppeljuice under grillningen. Vad sägs om 4 timmar på grillen i ca 150graders värme? Gissa om de var goda... Se fler bilder längre ner i inlägget.
 Ett axplock av Grillhouse produkter, kan säga att chipsen var starka, man äter inte så många då, typ ett halvt... De olika grillsåserna (som tyvärr inte syns på bild) var makalöst goda! Rökiga, men ändå inte så rökiga. Goda helt enkelt!
 Så här såg den ena grillen ut, kostar ca 10.000kr, garanti 20år. Grillar man mycket är det väl värt pengarna! Kan stå ute i ur och skur, gå in på hemsidan om ni undrar mer eftersom jag inte kommer ihåg allt...
 På grillen brevid grillades hel kyckling som kocken marinerat och sprutat med marinad.
 1,5 timme på låg temperatur och penslas hela tiden med marinaden... Gissa om det vattnades i munnen!
 Laxsida, behöver jag säga att den oxå var fantastisk...
 Revbenen var så goda, de lossnade från benet bara vi tittade på dem!
 Mums!

Ingen fördelaktig bild, men kycklingen bara smalt i munnen, ingen torr filé här inte! Behöver jag säga att maten var fantastisk? Tillbehören i form av potatissallad och bearnaisesås passade inte alls till detta, utan de såserna Grillhouse hade med sig samt coleslaw och sallad räckte gott.

Ja, om ni nu inte är sugna på att ta fram grillen i helgen så kanske ni blev det nu!
Ha en skön helg! Linda

2 kommentarer:

  1. Kul att du (ni?) hittat till min blogg och vill vara med i utlottningen!

    SvaraRadera
  2. Lugn nu..... Har inte hunnit äta middag än.....

    SvaraRadera