torsdag 1 september 2011

Svampskogen

De få gånger jag plockar svamp brukar det alltid vara med någon som har lite koll och idéer om svampställen. Oftast är det tillsammans med Linda (framförallt har vi flera år lyckats pricka in vår trattkantarellraid samtidigt som första dagen på älgjakten! Det är inget vi är särskilt stolta över när vi upptäcker det. Och tänk att vi inte lär oss) eller tillsammans med väninnan J. Bägge två är enligt mig rätt duktiga på att hitta svamp, jag däremot saknar flera ton tålamod. Det brukar gå till så att de hittar svamp, låter mig plocka och så hittar de fler ställen till sig själva.
 Schyssta tjejer.
Men häromdagen var dags för ett eget försök, ja eget och eget, jag åkte naturligtvis till ett ställe som jag har varit på innan.

Och tänk att jag hittade svamp, både gula kantareller och trattkantareller. Vilken lycka!
På kvällen blev det naturligtvis svampmacka.

Eftersom varken jag eller Linda visar några alster just nu så tänker jag tipsa om fina saker som ni andra har gjort och bloggar som jag följer.
En matnyttig blogg på alla sätt och vis är Majas Husmorsskolan. Där finns tips och idéer om allt möjligt,
mat, bak, sömnad, virkning och stickning mm.
Väl värd ett besök.

I morgon är det helg!

Sarah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar