lördag 2 april 2011

50-tal möter Orienten?

Sitter och dricker te och läser igenom mängder med bloggar, dels de som vi kollar in här på bloggen, sen har jag ett stadigt gäng till som jag följer via Bloglovin. Det är en mycket trevlig sysselsättning att titta på allt fint som finns och att få inspiration både till handarbete men inte minst inredning och matbloggar.
På tal om inredning:
Jag är inte alltid en vän av ordning så för att datorn inte skulle vara både här och där och tillbehören till den på helt andra platser (det har faktiskt hänt, tro´t eller ej) så skapade jag en liten "kontorshörna". Låter ju helt plötsligt mycket pretensiöst, men dock! Nu kände jag att jag ville dela med mig av den.
Här kommer det tydligt att visas förkärleken för 50-tal.

Ber verkligen om ursäkt för bildkvalitén.
Pelarbordet är inköpt för en futtig penning på loppis, pallen likaså. De är sen sprutlackerade i svart och silvermetallic. Nu vet jag att många tycker att det är att häda att måla om gamla möbler, och jag kan i vissa fall hålla med. Men när skicket är så dåligt så att det inte ens är "charmig patina" då tycker jag att det är bättre att låta möbeln leva vidare i ett ommålat skick än inte alls....
Under bordsskivan har jag (fel, pappa) skruvat fast rejäla skruvar och på dem hänger pappersklämmor, för obetalda räkningar, hörlurar mm. Helt osynligt, nästan i alla fall....

Pallen kläddes i ett orientaliskt tyg med lite glitter i, väldans flådigt.
Och för att matcha så inköptes denna musmatta på Designtorget.

Så för liten penning går det faktiskt att göra en hel del.

Härlig Lördag på Er!
Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar