fredag 25 mars 2011

Påbörjat OCH avslutat....

Jag var bara tvungen att göra något annat än filten och koftan
 två projekt som för övrigt går framåt. Sakta, sakta men framåt. Så häromkvällen fick jag syn på den här fina börsen. Då kom jag på att jag har ett gäng med sådana knäppen liggandes. Jag insåg från början att jag fick nog hålla mig till något mer basic om jag skulle virka på frihand. Sen gasade jag!

Naturligtvis tänkte jag ju inte riktigt färdigt innan jag började.... Så resultatet blev bara sådär.
Den blev lite för bred så när jag minskade för knäppet så blev den lite knölig. Men det är klart, miljonerna måste ju få plats.....

Min tanke var att den skulle pimpas med spets eller knappar, men jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska lägga ner mer kraft eller repa upp den.
Det som talar mot upprepning är att jag för en gångs skull gjorde något riktigt ordentligt. Nämligen monteringen av knäppet. Och det var ingen walk in the park! Men, så trist!

Så nu är nog planen att "provgå" den lite och känna in som Ernst skulle ha sagt.
Den är virkad i bomullsgarn och med virknål nr2. Jag gjorde två stycken som jag sedan virkade samman.
Trevligt fredagsmys!
Sarah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar