onsdag 9 mars 2011

En sjal - flera val....


Jaha, då kom den dagen som jag faktiskt börjat tvivla på att den skulle dyka upp.... Jag har påbörjat, stickat och slutfört samma stickning inom loppet av några dagar utan att börja på andra projekt. Eller ja, det kanske är sanning med modifikation.... Inte jättemånga andra grejer. Här har jag börjat med avmaskningen och det var där jag trodde att jag skulle vika ner mig igen! Jag vet att det inte var riktigt så många maskor egentligen, men det kändes nästan som en miljard...
Så då fick jag pausa lite (för varför göra färdigt när man är på gång?) och plockade fram.......
Hela härligheten av pärlor!

Det var länge sen den lådan var framme, men idag infann sig lusten igen. Det blev ett halsband som inte riktigt blev klart. Jag måste göra som Ernst och "känna in" lite innan jag vet om jag blev helt nöjd, men jag tror det.

Sen var det ju dax igen
Här är den, avmaskad och klar, jag är nöjd med modellen men färgen är inte riktigt jag. Så nu finns det flera val att göra.
1. Repa upp och använda garnet till något annat.
(känns lite avlägset eftersom jag inte vet varför jag skulle tycka mer om garnet i någon annan skapelse)
2. Skänka den till bättre behövande
(Skulle kännas bäst)
3. Låta den ligga i någon gömma i hopp om att den skulle kännas rätt någon annan gång.
(känns också tveksamt)
Oavsett så kommer den modellen att stickas fler gånger men i ett annat garn.
Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar